Společná četba obohacuje

S žáky 6. B třídy jsme společně přečetli známou dobrodružnou knihu Robinson Crusoe, kterou byli všichni odměněni v 5. ročníku. Při společné četbě jsme si záměrně sedali do kruhu, abychom tvořili jedno společenství. Žáci četli jednotlivě, nebo všichni dohromady. Diskutovali jsme nad tím, jak porozuměli obsahu, co by použili k rozvoji vlastních vědomostí. V úvodu každé čtenářské hodiny, jichž bylo osm, jsme si připomněli nejen dějovou linii příběhu, ale také přemýšleli o tom, jak bychom se v určitých situacích zachovali my. Můžeme dodat, že jsme naplnili cíl čtenářské gramotnosti. Na závěr žáci zpracovali projekt s názvem Literární hrdina (kamarád) Robinson Crusoe, v němž vyjádřili svůj názor na to, jak je samotný hrdina ovlivnil, v čem jim byl vzorem. Posuďte sami, co napsali:

„Od Robinsona jsem se naučil, že nic nesmím vzdát, že mám jít vždy za svým snem.“

„Robinson mi ukázal, že život není lehký, a když člověk chce a bojuje, ke svému vytyčenému cíli nakonec dojde.“

„Robinson je pro mě vzorem v tom, že si dokázal poradit v každé situaci. Z mladého muže, který zpočátku toužil jen po dobrodružství, se stal muž moudrý, zodpovědný a rozvážný.“

Mgr. Pavlína Volná




Archiv