Dědeček v růžových kalhotách neboli environmentální vzdělávání netradičně jako vrstevnické učení
- reditelstvi
- 25. 4.
- Minut čtení: 1

Ve středu 16. 4. a 23. 4. proběhly dvě společné dvouhodinovky žáků 7.B s našimi třeťáky. Formou čtenářské dílny, kdy sedmáci četli mladším dětem knížku Dědeček v růžových kalhotách, se pak žáci 3.A a 3.B na základě přečteného textu zamýšleli nad chováním dědečka.
Pracovali ve skupinkách pod vedením starších žáků, následně odpovídali na otázky, sdělovali si své nápady a prezentovali je při společné diskuzi. Proběhlo i skládankové učení o etiketách na obalech potravin, to se zaměřovalo na informace o jejich spotřebě. Text knihy i všechny aktivity směřovaly k environmentální výchově a ekologickému chování. Touto netradiční formou jsme oslavili Den Země.
Třeťáčkům se výuka líbila, sedmáci si pochvalovali možnost vystoupit v roli učitele, když vedli pracovní skupinky mladších žáků.
Martina Novotná, Sabina Stráníková
Comments